04 May 2011

Isu poligami, kencang beb!




Salam, selamat malam, dalam masa 10 minit aku online ni sengaja aku buka isu. Isu ni memang panas, tak percaya? bila aku sebut Poligami, haa panas tak para wanita terutamanya para isteri? Jangan marah dulu adik kakak, dan jangan senyum melebar sangat abang atuk ya.



Isu ini saja di usulkan dan dibangkitakan dalam sidang tak rasmi unit kitaorang lunch tadi, panas beb, kaum hawa of courselah pembangkangnya. Ni aku buat entry kalau si pencadang usul dua orang tu baca masaklah aku kena bahan ahaks, bukan tak puas hati ye aku nak tekankan disini, hanya melakar pendapat dari sudut pandangan seorang perempuan atau lebih tepat sekali seorang Isteri. Ha besar pangkat tu di sisi suami tapi persoalannya apabila pangkat itu terpaksa dikongsi dengan wanita lain yang pada awalnya bukan hak dia, apakah tidak akan mendatangkan amarah itu? membara la apa lagikan.



Selalu sebab poligami, isteri tak pandai jaga keperluan suamilah, nak tolong orang lainlah, dan lagi satu tak boleh bla alasan sebab zuriat. Apakah semua ini? Aku tanya bukan nak melawan hukum Allah yang maha adil ya, bagi aku jikalau seorang suami itu berlaku adil dengan semua isterinya tidak merasa teraniaya dan berasa selesa maka itu boleh dikatakan adil. Masalahnya jikalau suami itu berat sebelah dan lebih memilih yang muda dan baru dari yang tua dan lama apa kehalnya itu yeop?



Semua orang ada pendapat sendiri, poligami ini subjektif, sampai mati pun kita takkan menang kalau berdebat, mungkin ada sebab mengapa Allah menghalalkan poligami. Akan tetapi aku hanya nak tekankan perasaan isteri itu je, ermmmm pedih ooo bagai dicarik-carik, nauzubillah..minta dijauhkan. Ada satu artikal aku baca dia tulis begini tentang poligami, POLIGAMI…Kebahagiaan Yang Dicari @ Kesengsaraan Yang Dituju…renunglah wahai para suami dan isteri. Jagalah anugerah Tuhan yang satu ini :D.

Post a Comment

terima kasih sebab komen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...