15 August 2011

Apa bezanya concealer dengan foundation?

Salam, selamat pagi nak ke tengahari pun dah huhuhu. ok fine, ada blogger mesej aku bertanyakan apakah perbezaan concealer dan foundation. Korang ada pakai tak?. Aku akan cuba menerangkan perbezaannya mengikut ayat aku sendiri ya. Minta-minta dapatlah difahami :).

Concealer adalah penyamar noda, ada dalam bentuk krim/gel, pensil atau liquid. Biasanya concealer tidak disapu di kesemua muka. Fungsi utama concealer ni untuk menuntup segala cela macam jerawat, mata panda, parut ringan supaya muka korang nampak halus mulus seolah-olah tiada langsung kesan sebegitu.



Foundation pula sebenarnya bedak asas pertama sebalum guna powder atau step selanjutnya. Ada 3 jenis juga iaitu stick,cecair atau cream. Fungsi utama foundation ialah menutupi kekurangan pada kulit wajah bagi sekata keseluruhannya termasuk menutupi concealer yang telah diletakkan tadi. Maka muka korang akan jadi licin dan suci gitu. Lebih baik menyapu foundation dengan span segitiga/latex span untuk sapuan yang lebih kemas.


ok adakah soalan kamu terjawab? ok kalau ada yang tak faham, korang boleh juga search dari internet ok. Untuk servis mekap boleh roger aku di sini 019-3944695 :).

4 org pengomen

Anonymous
August 15, 2011 at 12:43 PM

Akhirnye terjawab sudah.. tq :)

Anonymous
August 15, 2011 at 12:43 PM

Akhirnye terjawab sudah.. tq :)

August 15, 2011 at 2:04 PM

zaza..o..faham dah.. :)

August 16, 2011 at 9:00 AM

hee baru tau . macehh ^^

Post a Comment

terima kasih sebab komen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...