17 June 2011

Tutorial : Anda mungkin juga meminati

Salam, tengoklah tajuk memang tak boleh bla kan, tutorial konon, citt!. Sebenarnya bukan tutorial sangatlah, sahaja aku nak kongsi apa yang baru aku belajar dan buat tadi. Dah lama aku tertanya-tanya macam mana nak buat 'Anda mungkin juga meminati' tu. Tak tahu yang mana? ok yang macam ini:

Aku tak tahu menatang tu dipanggil apa dalam tutorial, so aku search seperti tajuk itu sendiri. Sekali keluar daaaaa, ada banyak rupanya blogger ajar cara nak buat, biasalah kelembapan otak aku ni menyekat sedikit kefahaman. Dah tengok tutorial kedua baru aku faham, isk teruk betul. Rupanya senang nak mampos.


Apa fungsi dia sampai aku tergila-gila nak buat juga?. Nanti dia keluar entry yang penah kita buat, so orang tak perlu nak ke older post atau recent post untuk cari. Tekan je situ, terus ke entry tersebut. Betul ke penerangan aku ni..ermm cam gitulah.Meh aku nak kongsi kepada mereka yang tidak tahu lagi.



Langkah 1: kena masuk LinkWithin dulu, klik je gambo kat bawah tu akan keluar terus sebiji macam gambar tu. Isi apa yang diminta, kemudian klik Get Widget seperti yang telah dibulatkan.


Langkah 2: Klik Install Widget


Langkah 3: Akan keluar macam ini, klik Add Widget




Langkah 4




Langkah 5




Selesai, selamat mencuba.


4 org pengomen

July 5, 2012 at 2:27 PM

terima kasih banyak2 atas tips ni..jenuh aku cari..sbg tanda terima kasih dan persahabatan, i will join as your followers..

April 29, 2013 at 12:45 PM

Terima kasih ;)

Sudi2 lah lawat blog saya ;)

May 28, 2013 at 4:14 PM

Terima kasih atas tutorial ini. jom la layari blog saya khairulbariyahmasrakin.blogspot.com

November 18, 2013 at 4:56 PM

Terima kasih..Jemput singgah blog saya:)

Post a Comment

terima kasih sebab komen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...